Skip to main content

wine market

wine market

Twój koszyk jest pusty

wyszukiwanie zaawansowane +

Resetuj

Campari Group

Campari to włoska firma działająca od 1860 roku w branży markowych napojów. Produkuje alkohole, wina i napoje bezalkoholowe. Od jego sztandarowego produktu, Campari Bitter, jego portfolio zostało rozszerzone o ponad 50 marek, w tym Aperol, Appleton, Campari, Dreher, Cinzano, SKYY Vodka, Espolón, Wild Turkey i Forty Creek Whiskey.

Założona w Mediolanie przez Gaspare Campari, a obecnie z siedzibą w Sesto San Giovanni, Grupa jest obecnie firmą globalną, zajmującą się marketingiem i dystrybucją swoich produktów w ponad 190 krajach na całym świecie.

Produkcja jest skoncentrowana w czternastu zakładach produkcyjnych: cztery z nich znajdują się we Włoszech, jeden w Grecji, jeden w Szkocji, jeden na Ukrainie, jeden w Stanach Zjednoczonych, jeden w Argentynie, dwa w Brazylii i na Jamajce oraz jeden w Meksyku.

Początki Gruppo Campari sięgają 1860 r., Kiedy to narodziła się jej flagowa marka i charakterystyczny czerwony napój Campari. Urodzony w 1828 roku Gaspare Campari, wynalazca przepisu, był dziesiątym dzieckiem prostego rolnika. W wieku 14 lat zaczął pracować jako kelner i zaczął bardzo interesować się zwyczajami picia ludzi, zaczynając tworzyć produkt, który miał nosić jego imię. Decydując się na otwarcie własnego baru, odniósł taki sukces, że otworzył kolejny w sercu Mediolanu, robiąc w piwnicy własne nalewki, likiery kremowe i bitter. Jego wybór lokalizacji w pobliżu Duomo zbiegł się w czasie z otwarciem Galerii Vittorio Emanuele, przyczyniając się do sławy baru i jego bitterów, zwanych wówczas Bitter all'Uso d'Olanda, który stał się wówczas niezwykle popularny.

W 1904 r. zainaugurowano historyczny zakład produkcyjny w Sesto San Giovanni (działał do 2005 r., Kiedy to otwarto nowy zakład produkcyjny w Novi Ligure).

W 1926 roku Davide, syn Gaspare'a, przekształcił firmę, rezygnując z produkcji wszystkich napojów innych niż gorzki Campari i Cordial Campari. Davide poświęcił swoją ogromną energię i determinację, by uczynić markę znaną na całym świecie.

W 1932 roku pojawił się Camparisoda, pierwszy na świecie aperitif w postaci jednej porcji. Butelka została zaprojektowana przez Fortunato Depero, jednego z najsłynniejszych artystów futurystów tamtych czasów. Ikoniczna butelka, niezmieniona do dziś, stała się symbolem codziennych „użytecznych” przedmiotów projektowych we Włoszech i na świecie. Według ważnego włoskiego magazynu informacyjnego La Domenica del Corriere [The Sunday Courrier] nowy obiekt był „prawdziwą nowością i cudem sezonu”. Wynalazek Depero miał wiele wysoce innowacyjnych funkcji. Był to pierwszy produkt jednodawkowy, był gotowy do spożycia i zawierał idealną mieszankę przed kolacją Campari i sody. Uderzający wygląd butelki przypominał odwróconą szklankę.

Davide Campari zmarł w 1936 roku; dziesięć lat później firmę zarejestrowano jako Davide Campari-Milano S.p.A. Firma koncentrowała się na tym podstawowym produkcie przez większą część stulecia, nawet po przejęciu kontroli przez Domenico Garavoglia w latach siedemdziesiątych XX wieku.

Sprzedaż wzrosła szczególnie silnie w latach 60-tych; do tego czasu marki Campari były dystrybuowane w ponad 80 różnych krajach, a przez kolejne 30 lat dystrybucja obejmie 190 krajów na całym świecie.

Przełomowy krok miał miejsce na początku lat 90. Szybka konsolidacja światowego rynku napojów, a zwłaszcza utworzenie niewielkiej liczby dominujących graczy, takich jak Diageo i Allied Domecq, skłoniły Campari do dokonania wyboru między dołączeniem do wyścigu o wielkość rynku lub po prostu obroną swojego podstawowego, ale niszowego produktu. Pierwszy krok w kierunku zbudowania konkurencyjnego portfolio na rynku globalnym nastąpił w 1995 roku wraz z przejęciem włoskiej firmy holenderskiej grupy BolsWessanen. Przyniosło to szereg czołowych nazwisk, takich jak Crodino, Cynar, Lemonsoda, Oransoda, Biancosarti i Crodo.

W 1998 roku grupa przeszła dalszą ekspansję poprzez nabycie mniejszościowego pakietu udziałów i praw do światowej dystrybucji (z wyjątkiem USA) w spółce Skyy Spirits LLC, właścicielu SKYY Vodka. W ramach transakcji Skyy Spirits, LLC została dystrybutorem całego portfolio Campari w USA. Później w 1998 roku grupa uzyskała włoskie prawa do dystrybucji Lipton Ice Tea od Unilever Group.

Kup wina od włoskiego producenta Campari Group w naszym sklepie internetowym.