Skip to main content

wine market

wine market

Twój koszyk jest pusty

wyszukiwanie zaawansowane +

Resetuj

Canella Casa Vinicola

Początków Canella Casa Vinicola należy szukać w 1947 roku, kiedy Luciano Canella pomagał swojej mamie Giovannie w historycznym rodzinnym „osteria” - tradycyjnej wiejskiej gospodzie o nazwie Osteria Forte del '48, która była wizytówką San Donà di Piave.

Giovanna poprosiła syna o zaopatrzenie w lokalne wino, które służyłoby jej klientom, a Luciano zrobił coś lepszego: stworzył własne lekkie, owocowe i pociągające wino musujące, które zapewniało doskonałą jakość przy napiętym powojennym budżecie tamtych czasów.

Pierwsze butelki były dosłownie domowej roboty, ale tak innowacyjnie lekkie, musujące i orzeźwiające, że poczta pantoflowa (i podniebienie!) przyciągnęła nowych klientów do stołu Giovanny, do tego stopnia, że nawet inni restauratorzy zaczęli zamawiać swoje wina w Luciano.

W 1952 roku Luciano zdał sobie sprawę, że nie może już robić wszystkiego sam. Wina Canella były coraz bardziej poszukiwane i jeśli chciał zadowolić swoich klientów, musiał zacząć myśleć na wielką skalę. I zrobił to: założył swoją pierwszą winnicę w San Donà di Piave i stworzył swój pierwszy zespół współpracowników.

Pod koniec lat pięćdziesiątych wina Canella pojawiały się w najlepszych lokalnych restauracjach, a młody Luciano, którego talent marketingowy był równie niezwykły, jak jego instynkt jakości, był jednym z pierwszych producentów, którzy zdali sobie sprawę z wagi poparcia dla celebrytów. Gwiazdy z wczesnych lat sześćdziesiątych Vittorio Gassmana (aktor) Nicola Arigliano (muzyk), delektowali się winami Canella w Ristorante Geremia w Mestre.

Luciano wyprzedzał nie tylko swoje czasy, zdając sobie sprawę ze znaczenia promowania produktów; miał dobre wyczucie wizerunku marki i marketingu. Od pierwszego dnia zdecydował się flankować winnicę i nazwisko Canella z logo. Zamienił inicjał imienia C w stylizowany zarys kelnera serwującego wino. Do dziś opływowa, nowoczesna wersja logo zdobi butelki Canella.

Luciano ma pomysł na całe życie: Canella przygotuje i butelkuje światowej sławy wenecki koktajl Bellini. Jego gotowa, ale niesamowicie świeża mieszanka weneckiego blasku i soczystych brzoskwiń od razu robi plusk, otwierając drzwi na liczne międzynarodowe rynki dla rodziny Canella: Bellini to delikatnie pachnący aperitif, którego niska zawartość alkoholu i orzeźwiający urok idealnie odzwierciedlają włoski styl życia i kunszt. Luciano zdał sobie sprawę, że taki kultowy napój musiałby zostać zaprezentowany w możliwie najlepszym wcieleniu, jak najbardziej wiernym wersji oryginalnej. Stąd kolejna burza mózgowa: zasadzenie własnego gaju brzoskwiniowego Canella w San Donà di Piave, mozolne uprawianie rzadkiej odmiany brzoskwiń o białym miąższu, które po dziś dzień wchodzą w skład koktajlu Bellini.

Alessandra, Lorenzo, Nicoletta i Monica wkładają swoją pasję i energię w prowadzenie rodzinnej winiarni. Zostaje sporządzona umowa z gminą Wenecji, umożliwiająca Canelli używanie logo miasta (zaprojektowanego przez Philippe'a Starcka) na każdej butelce Bellini jako znaku rozpoznawczego dumnie weneckiej tożsamości koktajlu i od tego momentu Canella Bellini zajmuje centralne miejsce we wszystkich najważniejszych wydarzeniach w mieście, od Sylwestra na Piazza S. Marco, po Święto Najświętszego Odkupiciela, Festa del Redentore, w trzecią niedzielę lipca.

Po ponad 30 latach Bellini pozostaje szczytowym produktem w ich linii aperitifów, ale od przełomu nowego tysiąclecia rodzina koktajli winnych powiększyła się i obecnie obejmuje kilka aperitifów, które łączą świeżość i zapach owoców z pikantnym akcentem wina musującego Brut. Mimoza z krwistymi pomarańczami; Rossini, z najwyższej jakości truskawkami Candonga z Basilicata i najnowszym dodatkiem Puccini o słodkim, soczystym zapachu mandarynek Ciaculli, pochodzącym z okolic Palermo.

W 2017 roku Tommaso, syn Lorenzo, staje na czele trzeciego pokolenia Canellów.

Kup wina włoskiego producenta Canella Casa Vinicola w naszym sklepie internetowym.